Happiness

Tjenare. Har precis gått upp, håller på att klä på mig. Visst älskar vi sovmorgonar? Har en slapp dag framför mig (förutom tyskan, buhuhu) med tre lektion så det ska nog gå bra.

Inatt innan jag somnade tänkte jag på en sak. Livet är som en statistisk kurva för hur mycket vi kostar för staten. Alla ni som läst samhällA eller alla ni som håller på att göra det, vet kanske vad jag menar. Iallafall är det tillexempel att när man är barn, kostar man rätt mycket för samhället - ni vet dagis, skola osv. Sen när man blir vuxen kostar man nästan ingenting, för då betalar man skatt, får lön och klarar sig själv. På så sätt jämnar allt ut sig.

Och så tror jag att det är med livets "goda&onda". Allt dåligt som man gör stutsar tillbaka på en, samtidigt som allt bra också gör det - och blir man sårad, förtjänar man att bli lyckligt. Det är bara en fråga om tid. Tårarna förvandlas till skratt.

Så som sagt, det värsta man kan göra är att ge upp, släppa taget, sluta hoppas - allt blir bättre.. Inget går om man inte vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0