Läsarhets

Något jag har funderat över på senaste är hetsen över att ha läsare att skriva blogg. I nästan varenda blogg kan man läsa om att personen i fråga har si eller så många läsare, till och med i de mest lästa bloggarna som tillexempel Kenzaz. Det känns som om alla för beroende av hur många som läser, och skriver ut efter det och inte för att de faktiskt tycker att det är roligt. Okej, de känner fett med pengar på att skriva, men hur kul är det att läsa en blogg som bara skrivs för pengarnas skull?

Jag har själv känt mig pressad av läsarantalet, kollat nästan varannan timme, ibland mer,  hur många som har läst mitt senaste inlägg och tillslut ville man så gärna att folk skulle tycka om ens blogg att man nästan kändes sig "kass" när besökarna kanske minskade en dag?

Så vad gjorde jag då? Jag bestämde mig för att sluta ha koll på hur många som tittat, och tänkte mer på anledningen till att jag började blogga - att skriva av mig och hoppas att någon en dag skulle tycka att jag skriver så bra att den skulle vilja läsa även om jag bara skrev om strunt (lite dreams där ja), att kunna skriva av sig och dela sina tankar med andra. That's why. Inte för att medverka i någon tävling om vem som har flest besökare.

Jag tänker fortsätta att skriva om det som faller mig in, om min vardag, om vad jag gör - oavsett hur många som finner det intressant.

Kommentarer
Postat av: daniel

Explosion av inlägg blev det helt plötsligt :P

Och angående tävlande så kan jag erkänna att min besökarbesatthet finns där, men tävlandet (främst mot Karl) fick läggas ner ganska omgående när det visade sig att alla andra hade väldigt många fler besökare.

Men man får trösta sig med en gammal klyscha från svenskaläraren: Kvalité är bättre än kvantitet.

Ha det bra!

2008-05-20 @ 21:43:59
Postat av: Karl

jag har aldrig tänkt på det att man kan låta bli att kolla statistiken, kanske skulle börja me de!

2008-05-21 @ 21:05:18
URL: http://kallebaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0