Torsdagstalk

Tjolahopp bloggen (kände att mitt tja/hej var tråk)!

Idag var det skolan, tal och tre timmars håltimme. Sjukt att vi ska få det, men först idag insåg jag att det faktiskt är rätt tråkigt att bara "hänga" på mimers. Efter timmarna var det dags för ett seminarium och jämnställdhet, och om jag ska vara ärlig tycker jag mest att det är överskattad. Seminariet gick ut på att vi (den tredjedel av klassen som inte hade åkt hem) skulle göra övningar och bla peka ut vad som är kvinnligt ovh manligt, varför det är så och hur vi kan ändra på det. Saken är, att jag tycker att det här med jämnställdhet är rätt överskattat som sagt. Klart att alla är lika mycket värda, klart att man inte ska få lön efter vilket kön man har, men samtidigt måste man acceptera att killar tex är bättre än tjejer på vissa saker, och tvärtom. Det spelar ingen roll hur många partier man startar för att morverka det, ska det ske en förändring måste alla vara med på noterna, inte tvingas att spela dem. Dessutom finns det så sjukt mycket annat i världen vi borde satsa på än just jämnställdheten i Sverige.

Efter skolan blev det bio med (Jonas) Holm, vi glodde på 10000 BC, och det var faktiskt grymt bra, även om inte han tyckte det..

Nu är det lov, och det ska bli skönt! Om ändå solen kunde kika fram...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0