Lördagspåsk

Är det normalt att inte vara festsugen på påskafton? nja. Idag är en sådan dag man fruktar och längtar efter, det är en sån dag där det nästan är obligatoriskt att festa. När man pratar med någon så är det som om man glömt bort "Hur mår du" och säger istället "Vad händer ikväll?", som sedan dagen efter följs av "Vad gjorde du igår då?". Det handlar om vem som hade roligast, vem som gjorde bort sig mest, vem som var på den vildaste festen osv osv. Rätt patetiskt. Men ändå kvävs man nästan av paniken att inte ha något att göra, för då vet man att man kommer att vara den personen som sitter där och ger det tråkiga svaret på alla festfrågor - not funny. Jag funderar på att bojkotta festandet helt och bara sitta hemma och käka godis.

Det är påsk idag och det är SNÖ ute. Det är skitkallt helt enkelt. Igår tog jag en promenad med Ahmed, som råkade bli tre timmar lång, utan vantar. När jag kom in var mina händer röda och iskalla, sen hade jag tappat känseln så jag kände inte ens när telefonen vibrerade och jag fick sms, och det ska vara vår?

Fruktar min födelsedag, den kommer bli den värsta ever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0