Lördagspåsk part two

Jag och min kära vännina My har sedan än längre tid varit på jakt efter något som får håret att växa, och efter en massa research har vi kommit fram till följande:

- Använd ett BRA schampo, från frisörer osv. Alla andra produkter sliter på håret, gör inpackning.
- Måste man föna, platta, locka osv, ANVÄND VÄRMESKYDD.
- Käka äpplen och drick aloevera.
- Bvitaminer !!!!!
- Ölgästtabletter sägs göra så att håret växer, finns på apoteket (eller så kan man konsumentera alkohol och bada håret i öl, haha)
- Borsta håret eller inte borsta håret. Det beror på vilken borste man har, eftersom borstning (och hårmassage) stimulerar hårnottnen
- Tänk på vart du sitter, undvik att sitta med håret mot vassa kanter eller mot sträva väggar, alltså helt enkelt där håret på något sätts kan slitas.
- Färga håret = DÖDEN.
- Klipp håret om det känns risigt. Om topparna är slitna och man inte klipper det så går slitningen bara uppåt, jag råkade ut för det en gång och fick klippa tio cm, KUL.
- Var ute i solen, men tänk på att skydda håret från för mycket UV - ljus. (haha dubbelmoral jag vet)


haha, vill man vara fin får man allt lida pin! Bedheads grejer är skitbra, btw :)

http://www.modernasalongen.se/     - shoppa en massa hårprodukter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0