Tisdag

Hej bloggen!

Ni får ursäkta att jag inte har skrivit, men det här med att bloggen ska flyttas hit och dit är ganska förvirrande, men nu sitter jag här inloggad och tittar på den "nya" designen (det finns ju de som har använt publishme aslänge).

Så vad har hänt på senaste? Igår var det ju balen, som jag skrev om, och åh, jag vill också gå på bal med en fin klänning, håret uppsatt i någon fin frisyr och ÅH! jag längtar redan. Fast inte efter studenten, det känns lite läskigt om jag ska vara ärlig. Att helt plötsligt få välja själv, att man står inför ett val som ska påverka hela livet. Ungefär som i skräcken att välja gymnasium när man går i nian, iallafall kände jag paniken och var en förvirrad sextonåring. Jag hade säkert nio val med Rudebecks på första plats, fast besluten om att inte gå på Mimers. Jag tror inte ens jag hade med Mimers på min önskelista, men efter ett besök i Rudebecks stela matsal så var jag besluten, jag vill inte gå på en helt ochillig plats och det blev Mimers. Nästan tur det, vart hade jag varit idag annars? Slutet gott, allting gott.

Idag har jag vart i skolan, fått reda på lite betyg och sådär. Har något konstigt ont i halsen så jag kan knappt äta, men Ida är här nu och vi har bakat muffins så dem ska nog gå ner!

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0