Hatkampanj mot NetOnNet och Acer.

En blåsig dag i höstas blir mor min så irriterad på alla bråk över vems tur det är att ha den bästa datorn så att hon bestämmer sig för att köpa varsin till mig och min syster. Tre glada människor trallar iväg till Net on net och åker senare hem med två bärbara datorer från Acer. Allt verkar funka bra tills min dator börjar BLÅDUMPA (bluescreen, sök på google) tre gånger dagligen. Vi ringer snällt till net on net och de skickar i väg den på lagning i Tyskland. Jag får tillbaka datorn efter två veckor och tror att allt ska vara fixat. Men icke. Datorn börjar blådumpa igen. Efter att ha stått ut med det här i några veckor så skickar vi in den på lagning igen, och den kommer tillbaka lika dan.

Nu börjar kriget. Enligt konsumentlagen ska man få pengarna tillbaka om en vara har gått sönder, och man har fösökt att laga den två gånger. Men såklart går inte net on net med på detta, och hävdar att en av de gångerna den var i Tyskland, så hittade de inget fel (?!?!?!?!?!) så de kan skicka den på lagning en gång till. Vid den här tidpunkten har datorn vart på lagning nästan mer än vad vi har haft den hemma.

Och så får jag tillbaka den idag, efter en extra lång lagning och hoppas på att den ska vara riktigt bra. Den funkar hela dagen och det ser rätt lovande ut. Men så händer en LITE rolig grej nu när jag sitter här som bäst och tjötar lagom mycket, den blådumpar så klart :)  Det roliga är att varenda person som jag har pratat med, som äger en acer, har upplevt de här underbara blådumpningarna!

Så vad jag vill säga är:
NET ON NET, KÖR UPP ERA JÄVLA ACER DATORER I RÖVEN!  I HATE YOU!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0