Alla hjärtans dag

Idag är det dagen D, eller dagen H kanske man ska säga. Alla hjärtans dag. Antingen fruktar man den, eller så älskar man den. Det är dagen då man antingen pussas och ler över att bara få stirra djupt in i någon annans ögon eller dagen då man sitter med en burk Ben&Jerry och känner sig som Bridget Jones när hon och Mark Darcy gjort slut. Sedan finns det säkert dem som bojkottar dagen totalt, men seriöst, de måste ju antingen vara lata eller seriöst rädda, alla har väl en inre kraft av kärlek inuti? Jag kanske bara dillar, men vem vill inte älska och bli älskad?

Dagen till ära tillägnar jag er ett fint bibelord, som jag älskar (snott från andra avenyn, jag vet):
1Joh 3:18

"Mina barn, låt oss inte älska med tomma ord utan med handling och sanning"

Det finns så många jag skulle kunna tacka och hedra just denna dag, alla jag känner egentligen. Det är ni som får mig att gå upp på morgonen! Så till alla jag känner, och alla andra jag inte känner som bara har tagit tid att läsa den här tanken, alla hjärtans dag kärlek till er alla!  <3


Förresten. En anledning till alla hjärtans dag är att fåglar parar sig då. Så just nu, in the very moment, kanske ett par fåglar sitter och kvittrar som bäst. Skum tanke.

Puss.

"Vad är kärlek?

När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka, när du fnissar som en liten flicka.
När man känner nått man can't deny, when the eagles fly over mountain high.
När all oro är som bortblåst och försvunnen, när Simba återvänder i Lejonkungen.
När man bara drar replik för att slippa krångla, min pappa är rik vill du hångla?
När man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvudet ut, då ser man galen ut
Det hör egentligen inte hit att höra, det är bara en grej man kan göra.
När jag dansat med Elin en sommarnatt lång och vi satt på en parkbänk, jag var kär! hon drack rom.
När Elin sa att jag var det vackraste som finns, såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans.
Våga styr som en kapten, våga falla som ett löv, våga chansa och se hur det går.
Vad är fegt?
Vad är mod?
What is love?

BABY DON'T HURT ME, DON'T HURT ME NO MORE"

Made by Björn Gustavsson, Romelanda bon och min idol himself.


Kommentarer
Postat av: Amie

jaså har du också börjat blogga nu (: det var ju kul :D björn är en riktig goding asså!

2008-02-14 @ 19:20:15
URL: http://amies.webblogg.se
Postat av: JP

1 korinthierbrevet kap.13, vers 4-7.

2008-03-10 @ 23:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0