Överaskningskalas

Fufflandet fortsatte och jag kände mig utstött av hela klassen, men det var det värt det! Rödgråten (ja, jag har lite svårt för o hålla mig..) och sur gick jag hem från skola och tröståt lite överbliven tårta. Vi skulle ha åkt till isak på kvällen, men han ringde och sa att han hade blivit sjuk, men jag fick också ett litet avslöjande

- men my sa något om bio?
- bio?
- eller oj.. det kanske inte du visste.

Efter ett tag kom My och Lisa, lika hemlighetsfulla som alla andra. Vi visste inte vart vi skulle, men Lisa hävdade att vi var tvungna att vara klara till halv sju, för då kunde vi ju åka till Chris? Vi gjorde oss i ordning och skulle åka iväg, min mamma, som liksom Isak och chris, också var med i spelet, frågade inte ens vad vi skulle göra när vi kom ner med partyurstyrseln, vilket är ganska ovanligt.

Halv sju var vi färdiga och jag fick sätta på mig en ögonbindeln så fort vi kommit utanför dörren, det enda jag såg var människor skor, så när vi var på Kungälvs busstation hälsade jag på någon Jesper med vita skor, kul att jag inte kommer att komma ihåg hur han ser ut om jag ser honom igen. Vi satte oss på bussen, och smart som jag är räknade jag hållplatser (åkt för mycket buss kanske) och räknade ut att vi var på väg till göteborg. Vi missade en spårvagn, och fick gå i en kvart, tio minuter, fortfarande med ögonbindel på. My och Lisa var elak och sa "här är en överaskining" och ledde mig rakt in i vatten och ler pölar.. Sen kom vi äntligen fram och där stod linn, sofia, amanda, caroline, hanna, och ida iförda partyhattar! Vi gick in till en urmysig resturang och satt där ett tag, fick en jättejättefin klänning och sen drog vi vidare. Jag hade fattat att vi skulle på bio, men inte vilken. Så när vi satt där i biosalongen och 27 dresses stod på duken utropade jag ett litet "ja!" över hela biosalongen..

Efter det drog jag och lisa vidare för att hälsa på Chris och company, sen bar det av hemmåt!

Ännu ett tack till alla er tjejer, jag är så sjukt nöjd och glad över att ni finns! Ni gjorde min födelsedag till en av de bästa någonsin! tack tack tack! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0