I think I've lost it

Det pratas dagligen om att man ska våga vara sig själv, att man ska ta på sig det man själv tycker är fint, att man inte ska försöka vara på ett viss sätt för att bli omtyckt m.m. Det är som att säga att alla människor borde vara precis som man vill, utan att en kotte ska bry sig, bortsett från att man fortfarande ska ha respekt för andra människor.

Men, går det verkligen att vara precis som man vill? Nix. För vad händer om jag bestämmer mig för att ha en alldeles för kort kjol på mig - hora, eller om jag pluggar så att jag kan få en bra framtid - pluggis, eller varför inte bara dra på mig ett par mjukisbyxor och ett sletet linne - fjortis?

Vi dömmer för mycket, och vi dömmer folk så mycket att man helt enkelt inte vågar vara sig själv, för det vi ser i våra ögon, ser vi också i andras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0